پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3988
-
الف
+

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری

در این بسته خبری، مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری خواهیم داشت.

در این بسته خبری، تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری ۲۴ ساعت گذشته ایران و جهان را مرور خواهیم کرد.

به گزارش آی‌فیلم، شرکت پخش فیلم «LevelK» حق فروش بین الملل درام ایرانی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری که قرار است در بخش «خشم نیمه شب» جشنواره تورنتو و هفته منتقدان ونیز نمایش داده شود، در دست گرفت. «زالاوا» در نخستین نمایش خود در سی و نهمین جشنواره‌ فیلم فجر، نامزد دریافت ۱۰ سیمرغ و برنده‌ سه سیمرغ در بخش‌های مختلف شد.

۵۲ اثر بلند سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن، در چهاردهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو، به نمایش درخواهند آمد. این دوره از جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو، ۲۷ و ۲۸ شهریور سال جاری در آمریکا برگزار می‌شود.

مستند «برف می‌نامد» به کارگردانی مرجان خسروی، در ادامه روند پخش جهانی خود و پس از حضور در جشنواره‌های ایدفا، بیگ اسکای، دالاس، دی‌ام‌زد، شهریور و مهر، در دو جشنواره‌ فیلم‌های قوم‌نگارانه بلگراد و فیلم‌های مستند زنان آذربایجان اکران خواهد شد.

جمشید سماواتیان، نقاش نوگرای ایرانی، که به تازگی به کرونا مبتلا شده بود، اکنون در بیمارستان بستری شده است. سماواتیان از جمله هنرمندانی است که با تسلط بی‌نظیر بر انواع ابزار‌ها و تکنیک‌های غیرمتعارف، به احیای هنر گذشته ایرانی با نگاهی نو و بن‌مایه‌های انتزاعی اهتمام ورزیده است.

فیلم سینمایی «سرزمین آوارگان» ساخته کلویی ژائو بعد از تصاحب جایزه اسکار این بار با رای انجمن منتقدان جهانی ضمن انتخاب به عنوان برترین فیلم سال جایزه بزرگ «فیپرشی» را از آن خود کرد. جایزه بزرگ فیپرشی ۲۰۲۱ در ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) در مراسم افتتاحیه شصت و نهمین جشنواره فیلم سن‌سباستین به برنده اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

م.ه/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر